thanksgiving and new york

Heyy people! NYC var amaaazing och thanskgiving var så mysigt! Onsdag natt åkte hela familjen förutom Andrew, min host brother, ner till New Jersey för att fira thanskgiving med några vänner som bor där. Andrew tog flyget till Canada för att fira thanskgiving med sina vänner därborta. Påvägen ner stannade vi i Boston för att lämna av grandma. Hela resan tog typ 6h men jag sov hela bilresan så det kändes typ som 30 minuter haha. Torsdagkvällen samlades alla, min host family, våra vänner plus två andra familjer som bodde i närheten. OMG vad mycket mat man äter under thanksgiving haha. Vi hade en sån där stor turkey som man ser i amerikanska filmer, 100 pajer och lite annat smått och gott. Efter middagen åkte jag, Sarah, Julia och Amy till ett shopping mall för det var ju Black Friday! Halleluja önskar vi hade det i Sverige också. Jag köpte lite kläder från victoria's secret, smycken, mobilskal och ännu mera kläder från andra butiker. Fredagen och lördagen sependerades i New York, i'm in love with that city. Vi åkte färja förbi frihetsgudinnan, gick på highline, shoppade massa choklad i m&mstore, såg en askul streetperfomer på times square som tydligen var med i america's got talent, myste i central park, var uppe på top of the rock, åt en sån där gigantisk pretzel mums, besökte ground zero och gick i affärer. Självklart tog vi massa bilder och så filmade jag lite. Kunde inte sluta tänkta på när jag kommer vara i NYC med bästa ellan! Denna gång fick jag uppleva kalla New York med massa julbelysining överallt och nästa gång blir det varma New York med människorna jag älskar mest. #tagga
 
Idag snöar det jättemycket och förhoppningsvis blir det snöstorm imorgon för då blir skolan inställd och då ska jag o Sarah krypa ner i soffan och börja titta på amerikanska julfilmer :) 
  Btw, alla tycker det är jättekonstigt att Sverige firar jul den 24 december istället för den 25, och alla frågade ifall man firar thanksgiving i Sverige...varje gång jag bara öhhö nope det gör vi inte haha
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Åh så härliga bilder! Ser ut som du hade det underbart.

2013-12-03 | 06:56:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback